Paramaribo

24 september 2017 - Paramaribo, Suriname

Even knipperen met de ogen tegen de slaap. Onwerkelijk voelt het aan. Vijf uur terug in de tijd. Het doet denken aan Afrika, maar ook aan Amsterdam Zuid-Oost. De rijsteil van de taxichauffeur doet niet onder voor een Bangkok ervaring van meer dan 20 jaar geleden. Het is 20.30u en al lang donker. Ik vraag de weg naar een pinautomaat. Onderwijl passeer ik
Fort Zeelandia op nog geen 500m van mijn hotel. Ik sta even stil bij het afgebladderde bord met het opschrift dat het op de wereld erfgoed lijst staat. Fort Zeelandia roept voor menigeen helaas meer associaties op met de decembermoorden van 1982 dan met world heritage sites.
Het is nu een museum geworden, morgen misschien even bekijken voorafgaand aan de reis naar Nickerie.

1. Wil Vermeulen:
    Hoi Wilbert ,
    Wat leuk dat je mij de gelegenheid geeft je tijd in Suriname doorvoerhaven te mogen volgen. Ik heb nu dus al weer wat geschiedenislessen opgehaald, maar heb niet het idee bij dat wij daar maar zo summier over les gehad hebben.
    Zal je verhalen met aandacht volgen.
  2. Els de Leede:
    24 september 2017
    Goede reis en tijd naar en in Nickerie, leuk te lezen over je verblijf daar!
  3. Irene Schenkels:
    24 september 2017
    Vandaag maakte ik de reis Maastricht - Apeldoorn. Was er een paar dagen. Wat is Maastricht een leuke stad!
    En jij nu in Suriname. Dat is wel even heel wat anders. Leuk om je belevenissen te lezen. Fijne tijd gewenst!
  4. Erik:
    24 september 2017
    Leuk je te volgen Wip. Succesvolle landing daar!
  5. Trudeke Möller:
    Hi lief,
    Soort suriname facebook! Grappig
  6. Jochem:
    26 september 2017
    Leuk om wat van de ervaringen te lezen Wilbert!
  7. Emile:
    26 september 2017
    Dag Wilbert.
    Je kunt je verblijf in Suriname goed en helder beschrijven. Zo kunnen we je steeds volgen!
    Succes.