No span in Nickerie

8 oktober 2017 - Nickerie, Suriname

In de achterbakHobby's zijn cultureel bepaald. Ontspannen in de ochtendzon komen mannen met hun vogelkooitjes aangereden al of niet op de scooter of in de auto. Uit volle borstIk maak een praatje en laat me bij scholen over Pikolets, Rootie's en Twatwa's. Gevangen in het "bos" (de aanduiding voor de binnenlanden) of uit broed (gekweekt). Het seizoen begint net en de beestjes moeten nog beter worden. Sommigen zijn te mak, en zingen nog niet goed. Speciaal eten en goede verzorging zijn in goede handen bij deze mannen. De eigenaar staat met zijn hoofd enigszins gebogen over het kooitje, en zegt "weet u, waarom hij zo mooi zingt? Hij is liever vrij en droomt daar van, net als iedereen toch". We kijken elkaar aan en ik knik instemmend en schud zijn hand en luister naar de roep om vrijheid in de Surinaamse ochtend zon.Pikolet met trotse eigenaar

1. Els de Leede:
    8 oktober 2017
    😄😎
  2. Trudeke Möller:
    8 oktober 2017
    "we zijn liever vrij, en droomt daarvan, en ik knik instemmend"
    Voel je je dan niet helemaal vrij in de Surinaamse ochtendzon ? misschien door je continue dienst.. : )
  3. Erik:
    9 oktober 2017
    Leuke verhalen Wip, ik lees je met veel plezier. Al schrijversvak overwogen?